Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Zespół Żłobków Miejskich w Świdniku

Logo - Zespół Żłobków Miejskich w Świdniku

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Zespół Żłobków Miejskich w Świdniku (ul. Bartłomieja Kopera 1, 21-040 Świdnik, tel: 81 458 00 94, email: zzm@oswiata.e-swidnik.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Zespół Żłobków Miejskich w Świdniku.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2020-04-06.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-04-06.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Wac, e-mail: zzm@oswiata.e-swidnik.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 458 00 94. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Szablon strony jest zgodny w 100% z WCAG 2.1 na poziomie AA, jednak niektóre treści publikowane przez redaktorów na stronie mogą niespełniać wymagań standardu. Problemy, które mogą wystąpić:

- zamieszczone informacje w postaci załączników są  w formie skanów z uwagi na charakter treści jaki jest niezbędny do opublikowania informacji,

- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.

Redaktorzy naszej strony cały czas pracują nad dostępnością zamieszczanych materiałów.

Strona podmiotu posiada następujące ułatwienia:

- podwyższony kontrast,

- możliwość powiększania wielkości liter,

- skala szarości, podświetlane linki,

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-06. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Żłobek Miejski Nr 1 - ul. Środkowa 2, 21-040 Świdnik

1.  Placówka mieści się w budynku Przedszkola nr 6 na parterze. Do  żłobka prowadzi wejście główne znajdujące się od strony zachodniej z pięcioma schodkami oraz podjazdem dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

2. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy żłobka. Istnieje możliwość zapewnienie asysty przez pracowników jednostki przy wejściu do budynku po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym - tel. 81. 468 59 27
3. Budynek nie posiada windy oraz schodołazu.

4. Obok budynku przedszkola na parkingu miejskim w odległości ok. 10 m znajdują się wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

5. Przy wejściu do żłobka w widocznym miejscu umieszczone są informacje o prawie wstępu z psem asystującym.

6. W budynku przedszkola nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

 

Żłobek Miejski Nr 2 - ul. Okulickiego 19, 21-040 Świdnik

1.  Placówka mieści się w budynku Przedszkola nr 2 na parterze . Do  żłobka prowadzi wejście główne znajdujące się od strony południowej z pięcioma schodkami oraz podjazdem dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

2. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy żłobka. Istnieje możliwość zapewnienie asysty przez pracowników jednostki przy wejściu do budynku po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym - tel. 81 469 71 60.
3. Budynek nie posiada windy oraz schodołazu.

4. Obok budynku przedszkola na parkingu miejskim w odległości ok. 100 m znajdują się wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

5. Przy wejściu do budynku w widocznym miejscu umieszczone są informacje o prawie wstępu z psem asystującym.

6. W budynku przedszkola nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

 

Żłobek Miejski Nr 3 - ul. B. Kopera 1, 21-040 Świdnik

1.  Placówka mieści się w budynku dwukondygnacyjnym /parter/ I piętro/. Do  żłobka prowadzi wejście główne znajdujące się od strony północnej z poziomu chodnika, bez utrudnień  dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

2. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy żłobka. Istnieje możliwość zapewnienie asysty przez pracowników jednostki przy wejściu do budynku po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym - tel. 81 458 00 94.

3. Budynek  posiada windę osobową.

4. Przed  budynkiem żłobka na parkingu należącym do placówki  znajdują się dwa wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

5. Przy wejściu do budynku w widocznym miejscu umieszczone są informacje o prawie wstępu z psem asystującym.

6. W budynku żłobka nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

1. Dostępność podjazdów dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

2. Dostępność parkingu z miejscem wyznaczonym dla osób niepełnosprawnych.

3. Dostępność pracowników udzielających pomocy i informacji przy wejściu głónym, jak również asysta wyznaczonego pracownika powcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

10. Informacje dodatkowe